آیا می‌شود روابط نامشروع از طریق فضای مجازی و پیامک را اثبات کرد؟

۲۳ بازديد
⁉️چطور می توان از همسر خود بابت ارتباط نامشروع شکایت کرد؟
 
 
✍از آنجایی که رابطه نامشروع یک “جرم” می باشد، رسیدگی به آن جزء دعاوی کیفری است و طبق تقسیم بندی آیین دادرسی کیفری این شکایت در شهرستان ها باید در دادسرای عمومی و در تهران در دادسرای ارشاد مطرح گردد.
 
شکایت و اثبات روابط نامشروع نیازمند ادله اثبات قانونی می باشد. براساس ماده‌241 قانون مجازات اسلامی “در صورت نبودن ادله اثبات قانونی بر وقوع جرائم منافی عفت هرگونه تحقیق و بازجویی جهت کشف امور پنهان و مستور از انظار ممنوع است. موارد احتمال ارتکاب با عنف، اکراه، آزار، ربایش، اغفال یا مواردی که به موجب این قانون در حکم ارتکاب به عنف است از شمول این قانون مستثنی است.
 
 
⁉️چطور باید جرم رابطه نامشروع را اثبات کرد؟
 
 
✍اقرار متهم یکی از بهترین راه‌های اثبات جرم روابط نامشروع است. از موارد دیگر می توان به وجود شاهد، عکس، فیلم، تماس ها و پیامک ها، ارتباطات در فضای مجازی و.. اشاره کرد. در این جرائم علم قاضی و نظر او بسیار تاثیرگذار می باشد لذا این ادله تنها برای این است که به قاضی اثبات شود که رابطه ای وجود داشته یا دارد و منجر به اثبات جرم گردد.
 
 
⁉️آیا می‌شود روابط نامشروع از طریق فضای مجازی و پیامک را اثبات کرد؟
 
✍اگر رابطه نامشروع ارتباط تلفنی یا از طریق پیامک باشد مرجع ذی الصلاح می تواند از طریق اپراتور تلفن همراه اطلاعات مربوط به تماس ها و پیامک های متهم را اخذ نماید. برطبق قانون اپراتورها موظف اند اطلاعات را تا 6 ماه نگهداری کنند، پس اطلاعاتی که دادگاه در این مسیر کسب می کند مربوط به 6 ماه گذشته تا امروز می باشد.
 
لازم به ذکر است کسب پرینت اطلاعات تلفن همراه همسر، بدون مجوز دادگاه امکان پذیر نمی باشد.
 
اگر موضوع شکایت از همسر در رابطه با روابط نامشروع در فضای مجازی باشد دادگاه نمی تواند به اطلاعات برنامه های غیر داخلی (نظیر تلگرام) دسترسی داشته باشد. پلیس فتا از طریق هک حساب کاربری متهم اطلاعات مربوطه را کسب می کند که لازم به ذکر است ممکن است اطلاعات قبلا پاک شده و دسترسی به آن امکان پذیر نباشد. لذا برای اثبات جرم رابطه نامشروع از طریق فضای مجازی نیاز به اسناد، ادله و مدارکی نظیر اسکرین شات و عکس می باشد. در صورت عدم دسترسی به این مدارک و ادله و عدم همکاری متهم اثبات جرم امکان پذیر نیست.

مدارک من از آکادمی مایکروسافت Microsoft 2023

۲۵ بازديد
توییت
دیدن توییت‌هاى جدید
گفتگو
Sina Akhtari / سینا اختری
@Sina_Akhtari
Today I earned my "Write your first C# code" badge! I’m so proud to be celebrating this achievement and hope this inspires you to start your own 
@MicrosoftLearn
 journey!
 
 https://learn.microsoft.com/en-us/training/achievements/learn.languages.csharp-write-first.badge?username=sina7&sharingId=5CD73FEC3EB350C5 #MSLearnBadge
ترجمه‌شده از انگلیسی توسط
امروز نشان "اولین کد سی شارپ خود را بنویس" به دست آوردم! من بسیار مفتخرم که این موفقیت را جشن می‌گیرم و امیدوارم این الهام بخش شما برای شروع سفر 
@MicrosoftLearn
 خودتان باشد!
 
https://learn.microsoft.com/en-us/training/achievements/learn.languages.csharp-write-first.badge?username=sina7&sharingId=5CD73FEC3EB350C5 #MSLearnBadge
learn.microsoft.com
Microsoft Badge: Write your first C# code was issued by Microsoft

دانلود مجموعه پرسش‌های چهارگزینه‌ای حقوق تجارت|دکتر مجید قربانی لاچوانی

۲۴ بازديد
دانلود pdf کتاب مجموعه پرسش‌های چهارگزینه‌ای حقوق تجارت نوشته دکتر مجید قربانی : لینک دانلود
دربردارنده تست های طبقه بندی شده حقوق تجارت آزمون های سنوات قبل همراه با پاسخ تشریحی در ذیل آنها می‌باشد. پاسخ های تست های کتاب کاملا تشریحی مستدل به قوانین و مقررات حقوق تجارت در ذیل آن ارائه شده است.
 
در کتاب تست تجارت قربانی، سوالات حقوق تجارت آزمون های سنوات قبل تا سال 1401 (شامل آزمون وکالت 1400، دکتری و کارشناسی ارشد حقوق و مرکز وکلای قوه قضاییه 1401) گردآوری و پاسخ داده شده است.
 
سوالات آزمون های حقوقی سنوات قبل در کتاب تست تجارت قربانی به صورت موضوعی طبقه بندی شده است. کتاب در 6 بخش طراحی و به صورت مستدل و مستند به پرسش ها پاسخ داده شده است. هرجا لازم بوده است مبانی و دلایل نظری گزینه درست بیان گردیده است. هم چنین علت نادرستی گزینه های غلط در ادامه پاسخ درج شده است.
 
ویژگی های کتاب تست تجارت قربانی
 
مشتمل بر پرسش های حقوق تجارت آزمون دکتری و کارشناسی ارشد حقوق 1401
 
مشتمل بر پرسش های حقوق تجارت آزمون وکالت 1400 و مرکز وکلا قوه قضاییه 1401
 
مشتمل بر تست های حقوق تجارت سنوات قبل آزمون های وکالت، قضاوت، سردفتری، ارشد و دکتری سراسری و آزاد
 
طبقه بندی موضوعی تست های آزمون های حقوقی سنوات قبل
 
پاسخ های کاملا تشریحی، مستند و مستدل به قانون تجارت، سایر قوانین، قوانین خاص، آرای وحدت رویه و نظریات مشورتی، آیین نامه ها و دستورالعمل های مرتبط
 
بیان مبانی و دلایل نظری پاسخ برگزیده
 
بیان علت گزینه های نادرست و رد آنها
 
ویژه آمادگی در آزمون های حقوقی وکالت، مرکز وکلای قوه قضاییه، قضاوت، سردفتری، ارشد و دکتری
 
مناسب جهت تست خوانی پس ازمطالعه مباحث مرتبط

اولین مطالب آزمایشی من

۲۳ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۲۴ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.